Eveliina Toivonen, Hamk -Johdatus päivän aiheeseen ja sosiaalinen media tehokkaasti haltuun
Eveliina Toivonen, Hamk -Monikanavainen markkinointiviestintä
Pahoittelemme videon huonoa äänenlaatua.
Poimintoja
- Tunne asiakkaasi ja valitse ne somekanavat, joissa potentiaaliset asiakkaat ovat
- Markkinointiviestintään kuuluu mainonta, myyntityö, myynninedistäminen sekä tiedotus- ja suhdetoiminta
- Pidä markkinointikanaviesi sisältö ajan tasalla
- Media voi olla omaa (esim. kotisivut), lainattua (esim. Facebook), ansaittua (esim. asiakkaiden arvioinnit) tai maksettua (esim. maksettu mainos)
- Muista, että kaikki eivät kuitenkaan ole sosiaalisessa mediassa.
Kasvattajan markkinointiviestintä – Eveliina Toivonen (pdf)
Elina Hirvonen -Pilvenmäki somessa
Hirvonen kertoo videolla Pilvenmäen markkinoinnissa käytetyistä kanavista ja minkälaista sisältöä niissä jaetaan. Käytössä ovat Facebook, Instagram ja Twitter, näissä tehdään mm. tapahtumien markkinointia ja jaetaan tunnelmakuvia raviradalta. Pilvenmäellä on myös huomioitu, että kaikki raviratojen asiakkaat eivät ole somessa. Tästä syystä markkinointia tehdään edelleen myös painetussa mediassa.
Pilvenmäki somessa, Elina Hirvonen (pdf)
Mikko Kalliola, Aava & Bang -Brändäys ja imago
Kalliola valottaa videolla ajatuksiaan markkinoinnista, imagosta ja brändäyksestä. Hän mm. kertoo, mitä tarkoittaa asiakas ja markkinointi, sekä miten tuotteen/palvelun voi brändätä.